Proč zaměstnanci odcházejí?
Stále častějším problémem v personální oblasti je nestálost nových zaměstnanců. Může to být nesoulad pracovního výkonu a náplně práce s osobní představou zaměstnance, osobní nespokojenost v zaměstnání, nedostatečná či vysoká kvalifikace pro danou činnost, či zařazení nového kolegy do kolektivu.
Tyto efekty způsobují trápení novému zaměstnanci, který se chce co nerychleji zařadit a uplatnit na pozici a v pracovním týmu, tak zaměstnavateli, který potřebuje pracovní sílu na konkrétním pracovišti.
Velkým nedostatkem je, že nábor nových zaměstnanců, nejčastěji z časových důvodů takové situaci nezabrání. Ze životopisu, pracovní náplně či pohovoru nemusí zaměstnanec či zaměstnavatel předpokládat možné budoucí zklamání.
Jak zabránit fluktuaci?
Této situaci může zabránit kvalitní personalista, který bere v potaz nejen profesní předpoklady a vhodné zařazení kandidáta dle vzdělání a pracovních zkušeností, ale také jeho osobnostní profil, atmosféru na budoucím pracovišti a možnosti zaměstnavatele.
Častým jevem jak u menších tak větších zaměstnavatelů je velmi široký záběr personalisty, z čehož běžně plyne nedostatek času a tedy i možností hlubšího rozboru osobnosti kandidáta při náboru.
Spolupracujte s personální agenturou
Nejvhodnějším a pro firmu efektivním způsobem je úzká spolupráce s kvalitní personálně-poradenskou společností, která disponuje jak prostorem, tak potřebnými zkušenostmi pro úspěšné a dlouhodobě funkční obsazení pozice, vhodným kandidátem. Současně zabrání náboru nevhodných kandidátů.
ALP consulting je personální a poradenská společnost s odpovídajícími zkušenostmi, profesionálním, lidským a osobním přístupem ke každému uchazeči i klientovi a dlouhodobým působením v oblasti lidských zdrojů.
-TF-