Detail volné pozice

Financial Controller

Ekonomika

Pro našeho klienta, významnou zahraniční developerskou skupinu, jejíž dominantou je vývoj, pronájem a prodej nemovitostí po celé Evropě s těžištěm na střední a východní Evropu (státy CEE), která využívá svých zkušeností ze 130 let trvající činnosti firmy v oblasti nemovitostí, developmentu a poradenství, působící jako investor a generální dodavatel, působící v ČR od roku 1995, hledáme vhodného kandidáta na pozici: Financial Controller General Requirements on the Professional Profile: • Knowledge of the real estate development process (as an advantage) • Minimum 3 years of experience with controlling, financial, accounting, tax • Experience with financial statements, cash-flow analysis, CAS and IAS/IFRS • Good communication skills • Accountability, flexibility and proactive approach • Ability to work independently as well as in a team • Good level of English, knowledge of German is a strong plus • Experienced PC user - especially MS Excel, PowerPoint • Knowledge of SAP (as an advantage) • Time flexibility with respect especially to accounting and tax statements’ submission deadlines ROLE & RESPONSIBILITIES Finance Controlling • Incoming invoices and documents – approval process including control of correct bookkeeping • Monitoring of the financial situation in the company – Costs, Revenues and Cash-flow • Monthly accounting closing process (outsourced accounting service ) including regular invoicing • Overall responsibility for internal (external) financing (loans) – drawdown, payments, maturity • Communication with banks – bank accounts (full agenda) • Bank guaranties, escrow accounts • Projects Cash-Flow Budget/Forecast – in cooperation with sales team • Participation in audit process (internal and external) • Information support for whole company Business Controlling • Regular company reporting including reports required by the mother company • Project reviews procedure – projects P&L budgets, actuals and forecasts • Participation in quarterly forecast reporting to Company S&A budget, actuals • Participation in production of Investment Approval Request • Analyses and reports on company management requests Further tasks and activities corresponding to the job profile as required via the formal and/or working reporting route. V případě, že splňujete výše uvedené požadavky, zašlete prosím svůj životopis na email alp@alpconsulting.cz Pokud budete mít zájem o další volné pozice z vašeho oboru, nebo z dalších odvětví, navštivte prosím naše webové stránky www.alpconsulting.cz Děkujeme za Váš zájem a těšíme se na další spolupráci.

Odpovědět

Kliknutím na tlačítko "ODESLAT" souhlasím, aby společnost ALP consulting, s.r.o. zpracovávala mé osobní údaje pro účely zprostředkování zaměstnání v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb. "O ochraně osobních údajů" ve znění pozdějších předpisů, a to až do odvolání písemnou nebo elektronickou formou.


© 2008 - 2015 ALP consulting s.r.o.
Náměstí I.P.Pavlova 3, 120 00 Praha 2
Tel: +420 723 644 808, E-mail: alp@alpconsulting.cz,
Web: www.alpconsulting.cz